Akhbar Tempatan

Madah Negarawan

Madah Negarawan

Popular Posts

Secebis Catatan Peribadi

Tarikh : 10 November 2009
Masa : 5.58 pagi
Lokasi : Atas bukit bersebelahan BHEPP

Selepas menelan sekeping roti sardin dan segelas milo panas di Restoran Khaleel, aku, ainfikri dan fauzan mendaki bukit HEP sambil menyaksikan pemandangan laut, jambatan Pulau Pinang, highway Jelutong dan binaan pencakar langit.

Tatkala hati terasa tenang menikmati kedinginan embun pagi dan ketenangan alam di suatu tempat yang menggamit panorama, kedengaran suara bilal mengalunkan azan subuh, sayup-sayup dari jauh berlagu-lagu lagi mendayu-dayu memecah kesunyian, menambahkan lagi keasyikan suasana subuh hari.

Pulang ke Desasiswa AMAN DAMAI, sempatku mengisi saf pertama surau desasiswa yang sentiasa ada jemaahnya walaupun tak ramai.

Satu permulaan yang baik apabila aku memulakan hari dengan mendengar dan menghayati laungan azan subuh di samping menikmati pemandangan indah beserta perasaan bersyukur berada di bumi Malaysia yang AMAN DAMAI.

Alhamdulillah....
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

6 comments:

wannursyazana said...

try jogging kat area bhepp kol 2 3 pagi... best2... =)

Muhammad Syukri Sa'adon said...

"menelan sekeping roti sardin dan segelas milo panas" - tak kunyah dulu ke roti sardin tu?? milo tu xde air ke? milo je...

betul ke bilal yg laung azan tu? mana tau org lain, tok bilal uzur ke...

insyaAllah malaysia aman damai..tp yg AMAN DAMAI tu mcm kucar kacir..

FikRaH FiKIRaN said...

biasa laa tu cik syukri..
mana ada sebuah negara yang sentiasa aman jer.....

dalam keluarga pon ada gak asam garam nyer.....

mesti laaa..ni lah yang ajar kita, belajar dan terus belajar....

namun....memang indah pagi tadi....

-betol laa...sayup-sayup jer...azan subuh......

nak dibandingkan dengan negara jiran yang sentiasa berperang....nak solat pon diancam....

syukur x?.....syukri syukur?...
aman dan damai..mudah mudahan...aminn....

Muhammad Syukri Sa'adon said...

pabila FikRaH FiKIRaN berkata diriku tiada hujah hendak mematahkannya...

ye tuan ydp..

syukri tu pun dah memang berSYUKUR.. dlm bahasa hindi TERIMA KASIH..

FikRaH FiKIRaN said...

alaaa....apa laa hang ni...
saja jer..segan ni....hehehe....

tapi entah r...pagi tadi pas abes telaah ngan si ajiz tu...leh lak pusing usm..tup-tup berenti kat area tangki air hep tu.......mmg view dia menarik...

last last..lek aman gak subuh.....haha...

Muhammad Syukri Sa'adon said...

suasana yg romantik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain-lain Cerita di OH BELOG!