Akhbar Tempatan

Madah Negarawan

Madah Negarawan

Popular Posts

Perbarisan Pembukaan Latihan Ko-kurikulum

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera...

Sebanyak tujuh detachment menyertai perbarisan bersempena dengan pembukaan latihan ko-kurikulum pada 8 Ogos 2009 di dataran kawad USM.

Antara yang segak hadir pada pagi itu ialah PALAPES Darat, Laut, dan Udara, Kor Sukarelawan Polis Siswa/Siswi (SUKSIS), St. John Ambulance Malaysia (SJAM), Bulan Sabit Merah (BSMUSM) dan Kumpulan Latihan Kelanasiswa Malaysia (KLKM).

Upacara yang sepatutnya berlangsung dalam tempoh yang lebih lama terpaksa dipendekkan kerana hujan turun mencurah-curah membasahi bumi USM ketika Naib Canselor, Kolonel Kehormat Prof. Tan Sri Dzulkifli Abdul Razak sedang menyampaikan ucapan perasmian. Cuaca ketika itu cukup nyaman dan masing-masing dengan perasaan reda, basah disirami hujan termasuklah Naib Canselor sendiri.

Tahniah kepada semua yang menerima pangkat termasuklah En. Shahrul Hanafi dari SUKSIS selaku Skuad Leader skuad senior.

Sekalung peghargaan juga kepada PALAPES Laut kerana mereka masih teguh semangat saat mempersembahkan 'kawad senyap' bersama senjata M16 di hadapan para tetamu VIP walaupun ketika itu hujan lebat sedang turun. namun persembahan tetap diteruskan hingga ke akhirnya.



Sudah semestinya untuk Kontinjen KOR SUKSIS, sejuta penghargaan dan tahniah kerana berjaya memberi komitmen dan berjaya melakukan yang terbaik pada perbarisan ini. walaupun menerima kritikan daripada seorang jurulatih 'mereka' pada awalnya, namun ketika upacara yang sebenar kita telah buktikan pada 'mereka yang berbaju hijau' kitalah yang terbaik dalam perbarisan.


Majlis diakhiri dengan sesi bergambar beramai-ramai bersama Naib Canselor...
terima kasih semua...


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

12 comments:

ks30069 said...

macho giler ar skuad leader korang...hahahahaha

low class mental said...

the most boring stupid blog ive ever read
dumb head malay = lazy monkey low class citizens
fuck malay racist, baboon species, eat shit,
malay cant do anything even writing simple blog, they can only blame others, racist, talk rubbish like owner of this blog, i bet you come from low class malay kampung eat shit that proud of rempit, shame on you, fuck malay taliban terrorist
shit name = shame boo

Boleh said...

If you can put up with 30 years of corruption, inefficiency and racism under BN, I can put up with the same from Pakatan for 10 years!

vesewe said...

Once again a Umno idiot trying to screw up a silly hole. When a brainless guy doesn't has anymore idea then the bark is worse

than the bite. It is much better to hide oneself then to expose all the shit out.

killer said...

I hate malay pig so much in my life
If all malay pig jump into sea and all die
This world will become very very beautiful

coolooc said...

Polis = Melayu = Rasuah
Askar = Melayu = Panglima2 bodoh
Bank = Melayu = Jadi kuli
Hospital = Melayu = Balaci untuk doktor india hahahahaha…
Sekolah = Melayu = Bodoh2 belaka (nasib baik ada cikgu india dan cina)
Sistem Kehakiman = Melayu = Senang dibeli (anne VK Lingam juga control badut2 melayu kapiaq hahahahaha)

YOU GO AND EAT SHIT!!!
YOU HAVE NEVER IMPROVE YOUR BRAIN AND STILL EAT SHIT
You scumbag..........were really have no brain, the head is full of tahi
Dey subsidize melayu kapiaq mother fucker, why are you bucking like anjing kurap lol…lol…lol…lol…lol…hahahahaha…

ks30069 said...

fullamak....

sedap betol low class mental,vesewe,killer dgn coolooc bg komen...

sahabat...nk komen bgtau la sape korang...boleh kita bincang elok-elok...

kami org melayu ni berbudi bahasa....kamu jg terlalu biadap...x sedap la nk baca...

kita ada kontrak sosial yg dh lama pemimpin kita persetujui...kontrak sosial ni sgt murni...memelihara hak kita bersama....jgn tanamkan sifat perkauman dalam hati kamu tu...

kata-kata kamu pada hari ini boleh membinasakan kamu satu hari kelak...ini cuma peringatan ikhlas dari saya... :-)

Aziz A'zmi said...

hmm...

saya tak tahu sama ada saya anjing kurap atau mereka berlima ini anjing kurap yang menyalak tak tentu pasal...

saya dikatakan racist...tp mereka lebih racist...malah, menghina bangsa saya.

bila bercerita mengenai bangsa melayu...RACIST!! tp kalau bercerita mengenai bangsa lain, tuntutan yang melampau terhadap kerajaan....HAK ANDA??...so...saya tiada HAK??

blog saya dikatakan "talk rubbish"...ok...saya tak kisah. tapi mereka berlima ini sebenarnya adalah "rubbish"...memaki hamun, mencaci, menghina dan mencaci saya dan bangsa saya. jangan cemarkan blog saya!!

pemikiran stereotaip...menyamakan orang melayu dgn taliban? pengganas? siapa yang beku otak ni?
bacul dan pengecut...
guna nama samaran, gambar pun tak tunjuk...

tak payah nak mencabar orang lain kalau tidak mampu mencabar diri sendiri. kalau saya dikatakan low class citizen...mereka ini "the worst citizen" kerana tidak bersyukur dengan apa yg mereka nikmati di Malaysia.

rasanya saya tak perlu melayan lg provokasi melampau dan tidak ada etika seperti mereka. memainkan sentimen kebencian yg melampau terhadap bangsa melayu. walhal saya tidak pernah menyemai perasaan benci terhadap bangsa lain. SIAPA YG RACIST??

komen biadap, mengikut emosi dan semangat perkauman yg menebal. tidak mengapa, saya terbitkan juga, supaya org lain boleh baca apa yg kamu "salakkan". ia menyerlahkan diri anda yg sebenarnya...yg pasti anda bukan bangsa melayu...

ingat...jgn cemarkan blog aku!! ini ruangan penulisan beretika...
kalau nk mengkritik tiada masalah, tp biarlah dgn cara yg betul...

FikRaH FiKIRaN said...

mmm..nampaknye low class mental,vesewe,killer dgn coolooc.......sudah 'menyalak'..

hahaha.....bila diterjemahkan semula dalam bahasa yang mudah....makhluk ini umpama 'terdesak'...ataupun sengaja 'mendesakkan' diri..

alahai..kesiannyer.....tuan moderator jangan layan yer....

mereka ini tiada standard.....

jgn sampai ada senapang yang terbang...keris melayang.....boleh kita tambah satu lagi memorial peringatan...buat 'pengkhianat'..negara..

resenya..nak kene amik paper sejarah balik ni.....adooiiii...

mcm mana laa...berbahasa Melayu pun x boleh..nak duduk di Malaysia....

mari sama2 kite amek kelas bahasa..baru mereka pandai'berbudi'...ni laa..akibat dasar 'hentam' semberono..

teruskan moderator

Anonymous said...

Kah..kah...kah..tuan fikrah fikiran pun dah mabuk dengan buku teks sejarah KBSM!! dia ingat semua dalam buku tu betul ke?? kah..kah..

eh, kalau anda nak kata 4 orang tu racist pun sebab kita juga. Ckap 1 Malaysia! tapi praktiknya lain! Eh, UMNO-BN tu nak gunakan korang utnuk kepentingan mereka saja! tak payah nak patriotik la! Negara kita pun boleh maju juga tanpa UMNO-BN pun.

Aziz A'zmi said...

assalamualaikum...

tanpa nama,

anda sendiri blajar sejarah dgn buku teks sejarah KBSM tu...
klu anda kata buku teks tu salah, jd selama ni anda jg blajar perkara yg salah...xperlu nk mengata org lain...hehhe...

kita dh diperintah oleh UMNO-BN sejak merdeka lg...bg sy kita x boleh nafikan pembangunan yg mereka bawa...mmg ada cacat celanya, tiada yg sempurna di dunia ini...tp terimalah hakikat 52thun kita menikmati pembangunan dan kemajuan di bawah pemerintahan UMNO-BN.

rasis...hmmm...sy yakin rakyat msia semua ada sentimen perkauman...rasis tetap ada dlm diri kita. itu sy akui...tp apbl kita hidup dalam msykat majmuk, perlu ada kawalan dan had, bukan membabi buta mcm vesewe, killer, boleh, low class mental dan coolooc.

sbb ape? ni lg 1 hakikat yg perlu kita terima...negara kita terbina berasaskan perkauman yg berbeza...
smpai skrg kita masih menebal dgn sentimen perkauman. tp igt apa sy nyatakan td...perlu ada kawalan dan had demi keharmonian dan kestabilan ngara dan nk jg perasaan setiap kaum.

tp hari ini kita lihat sendiri, masing2 perjuangkan kaum masing2 smpai dh x pedulikan perasaan bangsa lain...melayu, cina, india...sama je. sdikit sbnyak mggugat kestabilan dan ppduan terutamanya dlm isu politik. btul x?

bnyakkan bfikir scr rasional bukan emosional...

arienie said...

sy bce blog sdr aziz ini untuk thu lbh lnjut mengenai kontroversi PDRM.Tp komen2 xguna di atas sgt menyakitkan mata.
sdr aziz,teruskan apa yg kamu pejuangkan
sy jga suksis spt anda..
jd sy taw sape yg sbnr nya melampau..atau dlm erti kata lain-'JAHANAM!'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain-lain Cerita di OH BELOG!