Akhbar Tempatan

Madah Negarawan

Madah Negarawan

Popular Posts

Kisah Kubah Masjid Sujud ke Bumi...

Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam perpaduan...

Ini kisah yang saya perolehi daripada seorang coursemate dari laman yahoogroup. Sama-sama kita hayati cerita ini...

"Lepas basuh pinggan, ikut Abah pergi masjid " kata Abah separuh memerintah.

Aku memandang kepada Emak. Emak angguk sahaja. Maksudnya emak mahu aku ikut Abah solat subuh ke masjid. Jangan melawan.Nampaknya, aku kena batalkan niat untuk sambung tarik gebar selepas kenyang bersahur.

Aku bonceng di belakang. Kami tidak pakai helmet. Kopiah sahaja.

Ganjil. Dalam cahaya suram menjelang subuh, aku lihat kubah masjid berada di tanah. Bukan di bumbung masjid. AJAIB!!...

Abah macam tidak nampak keganjilan itu. Aku cuit bahu dia dan tunjukkan ke arah kubah yang berada di tanah. Mungkin kubah itu tengah sujud fikir aku.

" Kenapa? " tanya Abah.

" Lailatuqadar!! " kata aku dengan jari masih menunjuk kepada kubah.

"Kepala otak engkau. Berapa lama engkau tak ke masjid? "

Tidak pasal-pasal aku kena marah. Rosak pengalaman suci aku ini.

" Diorang tengah renovate masjid la. Bumbung masjid bocor.. pasal tu kubah tu dorg angkat letak kat tanah..Bodoh, " sambung Abah memaki lagi...

heheheee...sekadar lawak jenaka di bulan puasa ni....
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

15 comments:

ks30069 said...

sejak bila blog ko ada ruangan nk jadi pak lawak??azam bulan puasa ke ah??hahahaha

konek said...

the most boring stupid blog ive ever read
dumb head malay = lazy monkey low class citizen
fuck malay racist, baboon species, eat shit,
malay cant do anything even writing simple blog, they can only blame others, racist, talk rubbish like owner of this blog, i bet you come from low class malay kampung eat shit that proud of rempit, shame on you, fuck malay taliban terrorist
shit name = shame boo

yoy said...

orang islam bodoh macam babi. patut mati punya agama. muslim semua otak kering. cipta nama bodoh ada lah.

vesewe said...

Pig head Muhyiddin:

I am rather shock to see that you stand up to defend Islam. For the last 50 years Umno has been prostituting Islam for their political gain and to stay in power. As I see it, you are just like a prostitute who is trying to teach moral values to others. Shit, shame on you.

Your appearance tells everything - moron.

kentanjim said...

These MACC sons of bitches or pariah dogs are just carrying out the orders from the corrupted party called UMNO or United Maksiat Najis Organisation!

reek said...

Another UMNO goon in PKR, the idiot Zulkifli.
Talk like UMNO, behave like UMNO, shit also like UMNO.
He thinks he is the king of the world.

Boleh said...

umno youth = otak babi = muka monyet = ekor beruk = samseng bodoh = kurang ajar buruk pengganas……….bagus pergi mampus semua……….terus berkubur tidak bangkit lagi……….bullshit!!!!!!!!!!

ks30069 said...

Kalian semua berbicara tentang agama kami...mungkin kami perlu fikirkn apa yg terbaik untuk kalian semua...

jgn gunakan blog sahabat saya untuk mencarut!!!BANGSAT!!!

ks30069 said...

wahai bangsat-bangsat yang komen pasal agama,sila buka blog aku...

ks30069.blogspot.com

ada cabaran untuk bangsat-bangsat kalian...

Anonymous said...

u all can say anything
tp fikirlah sndri diri tu dah cukup bgus ke smpai mencarut dan memaki org lain,itu bukan cara yg profesional dan x menghrmati org lain,


most urgent question,,
'what we do 4 the others'

Muhammad Syukri Sa'adon said...

mereka yg menghina orang lain sebenarnya lebih hina daripada orang yg dihinanya..

diharapkan yg menulis seperti tidak menggunakan akal itu bukan orang Islam..

diharapkan juga jika yg menulis itu orang cina & india yg tak tahu bersyukur & berterima kasih eloklah anda balik ke negara asal anda. Malaysia tak perlu rakyat yg tak tahu berfikir secara waras seperti anda..

jika yg menulis itu melayu, diharapkan anda akan terus jadi melayu yg 'melayu'..

kpd aziz & ks30069 jangan terlalu melayan orang2 yg jahil@BODOH tu..mereka sebenarnya terlupa dimana mereka letak akal fikiran yg dianugerahkan oleh Tuhan..sebab itulah mereka tak letak nama sebenar,lupa agaknya..

ks30069 said...

sbb mereka lupa nama mereka Ah Chong atau Mutthu la kita kena ingatkan mereka saudara syukri...mari kita sama-sama bentuk gagasan blogger melayu yang kuat...sertai sidang blogger penggerak aspirasi....

arienie said...

terbakar hati aku bce komen ruangan ni..mmg jahanam sape yg kutuk agama kami!!bangang!

Muhammad Syukri Sa'adon said...

inilah akibatnya bila kita sebagai umat Islam lemah..kita lemah disebabkan kita berpecah-belah, hanya sibuk berpolitik hingga sanggup menggunakan agama demi kepentingan peribadi..

mereka yg disebelah sana baru dapat kuasa dah tunjuk belang, tak tahu la apa akan jadi kalau mereka dapat lebih banyak kuasa berbanding sekarang..

Anonymous said...

sronok nye baca "org yg beragama perfek" a.k.a yg kutuk ISLAM tu mngomen...xpelaa..kte doa bg dorg dpt HIDAYAH..insyaAllah~ tu yg terbaek bg dorg cos kte jgn kutuk dorg blik sbb kte pon xperfek kn? hee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain-lain Cerita di OH BELOG!