Akhbar Tempatan

Madah Negarawan

Madah Negarawan

Popular Posts

Tolong Ingatkan Aku

Ini bukan kisah Anugerah Juara Lagu (AJL 25). Adalah mustahil untuk blog ini memaparkan kisah hiburan dan industri muzik. Sekadar meminjam judul lagu sang juara pada malam tempoh hari, mungkin ada kaitan sedikit dengan apa yang berlaku sebelum post ini dikarang.

Agak janggal apabila kita melakukan semula perkara yang sudah lama kita tinggalkan. Maksudnya, sudah beberapa bulan blog ini tidak di'update' memandangkan aku lebih banyak menumpukan kepada perkara-perkara lain. Usahkan nak mengarang, menjengok laman ini pun jarang-jarang dilakukan.

Maka apabila ada kenalan bertanyakan mengenai blog ini, jawapan yang mereka terima ialah, "tak aktif lagi dah"...maksud yang penuh kejujurannya ialah si penulis blog ini MALAS nak mengarang lagi. Walaubagaimanapun, beberapa minit sebelum post ini ditulis, seorang coursemate perempuan meminta izin untuk menggunakan artikel yang ada dalam blog ini untuk dijadikan rujukan esei tugasannya.

Maka dengan rasa blur dan confuse, seakan ingat tak ingat, "ada ke artikel di blog ini seperti yang beliau maksudkan itu?" Nampak sangat penulis blog ini sudah terlalu lama meninggalkan habit menulis sehingga terlupa blog sendiri. Apabila blog ini diakses semula, memang ada artikel yang beliau maksudkan dan tanpa keberatan permintaannya itu dijawab dengan "boleh je...copy la". Tiada royalti akan dituntut. Ini penulisan bebas, tiada hak cipta terpelihara.

Mesejnya, memang penulis blog ini patut diingatkan selalu bahawa janganlah dibiarkan ruangan ini terus sunyi tanpa perubahan dan perkongsian ilmu. OK, coursemate tersebut memang telah mengingatkan semula penulis blog ini kepada blognya sendiri.

Kepada yang lain, "Tolong Ingatkan Aku"...

terima kasih.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain-lain Cerita di OH BELOG!