Akhbar Tempatan

Madah Negarawan

Madah Negarawan

Popular Posts

Hindraf kecoh lagi

Apa agaknya yang tak kena dengan kumpulan yang telah diharamkan ini? Hindraf bikin kecoh lagi sepertimana yang dilaporkan di media hari ini. Isunya berkenaan bantahan terhadap novel Interlok. Tidak perlu dibahaskan lagi mengenai novel tersebut kerana banyak berita dan pendapat telah disiarkan di media perdana dan alternatif. Kebanyakannya menyebut bahawa ia memperihalkan realiti kehidupan dan sistem masyarakat yang datang ke Tanah Melayu sebelum kemerdekaan negara. Noktah.

Walaupun pelbagai pihak termasuklah intelektual dan pemimpin dari kaum India sendiri tidak menafikan fakta yang terdapat dalam novel tersebut, tetapi masih ada segelintir pihak yang terus menghukum Interlok hanya kerana berasa terhina dengan sistem dalam masyarakat yang mereka cipta sendiri.

Bezanya, kali ini mereka membuat kekecohan ketika menyambut perayaan mereka sendiri, Thaipusam yang diadakan hari ini.

Utusan Online 20 Jan. 2011

Masihkah kita ingat tahun sudah apabila kumpulan tersebut menyerbu rumah terbuka Aidilfitri Perdana Menteri?? Untuk apa? ramai yang mempertikaikan tindakan kumpulan tersebut termasuklah masyarakat India sendiri yang merasakan tindakan mereka itu tidak kena pada tempatnya.

Adakah kumpulan ini sengaja ditubuhkan bagi mencetuskan kekacauan? Saya tidak merasakan kekecohan itu perlu dilakukan ketika orang ramai sedang menyambut sesuatu perayaan, tidak kiralah perayaan untuk agama apa sekalipun.

Ianya adalah biadab!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain-lain Cerita di OH BELOG!