Akhbar Tempatan

Madah Negarawan

Madah Negarawan

Popular Posts

Tarawih tanpa ketenangan

Bulan Ramadan adalah masanya untuk umat Islam menunaikan solat tarawih. Peluang ni datang sebulan je dalam setiap tahun. Seperti kebiasaan masjid USM menjadi pilihan untuk menunaikan solat tarawih setiap hari.

Pada permulaan Ramadan hati sangat teruja dengan kehadiran ramai jemaah sehingga penuh dewan solat utama. Namun setelah seminggu berlalu, bilangan jemaah tarawih semakin susut dan setakat hari ini, hanya sepuluh saf sahaja yang tinggal. No komen....

Isu yang nak dibangkitkan di sini ialah, ketenangan dalam solat tarawih hari ini benar-benar dicabul dan digugat dengan suara kanak-kanak yang memekik melolong, terjerit-jerit dan ketawa besar ketika sedang bermain-main di bahagian belakang jemaah tarawih.

Minta perhatian kepada ibu bapa yang gatal bawa anak-anak anda ke masjid tersebut. Tidak salah untuk mendidik anak-anak supaya bersolat di masjid dan memperkenalkan mereka kepada masjid tapi tolonglah bertanggungjawab dengan tingkah laku anak-anak anda dan jangan biarkan mereka berkeliaran dan membuat bising.

Suasana sepanjang solat tarawih sangat mengganggu ketenteraman, riuh rendah dan sedikit sebanyak menaikkan darah. Kanak-kanak tersebut membuat bising....terlalu bising sehinggakan ramai jemaah menoleh ke belakang setelah memberi salam dengan riak wajah yang tidak senang.

Helo...masjid tempat beribadat, jemaah mahukan ketenangan dan kekhusyukan dalam solat. Ini MASJID, bukan FUNFAIR.

Tolong buat sesuatu supaya perkara ini tidak berulang!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain-lain Cerita di OH BELOG!