Akhbar Tempatan

Madah Negarawan

Madah Negarawan

Popular Posts

Pengganas Hipokrit

Sejak peristiwa serangan ke atas bangunan World Trade Center (WTC) perkataan terrorist/terrorism atau pengganas sangat popular dan sudah menjadi sebahagian daripada isu global yang harus ditangani khususnya oleh kuasa besar dunia.
.
Malangnya keganasan dan pengganas telah disinonimkan dengan umat Islam sehingga wujudnya satu lagi fobia dalam kalangan manusia iaitu Islamophobia. Sememangnya agenda dan perencanaan kaum Yahudi sangat licik dan tersusun dalam usaha menjatuhkan umat Islam dan meneruskan lagi survival mereka dengan sokongan padu Amerika Syarikat.
.

Mereka telah berjaya melabelkan umat Islam sebagai pengganas, mereka telah berjaya meruntuhkan beberapa kerajaan Islam, mereka telah berjaya mengaut hasil kekayaan negara-negara Islam, mereka telah berjaya memperkayakan diri mereka dengan pelbagai senjata berbahaya, mereka sudah lama menguasai Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB), mereka sudah lama memiliki pengaruh dan kuasa yang hebat dan mereka juga telah membuatkan semua pihak mengikut telunjuk mereka. Itu yang mereka mahukan sebenarnya hasil daripada permainan politik dan helah terancang sejak sekian lama.
.
Tetapi kita harus sedar bahawa perkembangan yang terjadi dalam dunia global hari ini merupakan antara perancangan golongan tersebut. Islam hanya dijadikan mangsa dan umatnya pula teraniaya hingga hari ini.
.
Kita selalu dengar ungkapan "orang gila tak mengaku dirinya gila"....begitu juga "pengganas tidak mengaku dirinya pengganas". Tetapi pengganas sebenar telah menghalakan label tersebut kepada umat Islam. Pada sudut pandang kita sebagai umat Islam, kita menafikan tuduhan tersebut.
.
Mengapa begitu sukar untuk masyarakat dunia sedar siapakah pengganas yang sebenar? Hakikatnya kita tahu US dan Israel merupakan kuasa yang memonopoli rancangan keganasan sebenar. Daripada peristiwa WTC, serangan ke atas Afghanistan, peperangan Iraq, ancaman terhadap Iran, hinggalah kepada diskriminasi terhadap penduduk Palestin. Siapa punya angkara?
.
Mereka menghalalkan keganasan, penindasan, peperangan dan segala perbuatan mereka dengan berselindung di sebalik kempen menghapuskan keganasan, senjata pemusnah di samping menggunakan kuasa veto dalam PBB untuk mengelak daripada dikenakan tindakan undang-undang antarabangsa. Malahan propaganda mereka berjaya meraih sokongan masyarakat dunia dan para sekutu bagi meneruskan agenda mereka.
.
Taktik yang sangat berkesan bukan? Inilah yang dikatakan KUASA.
.
Kita tahu menilai siapakah sebenarnya pengganas. Peristiwa serangan Komando Israel ke atas kapal Mavi Marmara yang membawa pelbagai bahan bantuan kepada penduduk Palestin ada hikmahnya. Dunia perlu sedar siapakah pengganas yang sebenar. Sudah lama mereka berkecimpung dalam dunia keganasan tetapi tidak pula dikecam kerana melakukan keganasan. Malahan mereka menuduh kepada umat Islam pula.
.
Pengganas hipokrit takkan berhenti daripada cuba menakluk dunia dengan cara yang halus. Mereka lakukan apa sahaja tanpa dikenakan sekatan mahupun tindakan. Sekurang-kurangnya misi bantuan ke Gaza tempoh hari walaupun tidak mencapai objektif sebenar, namun mereka berjaya mencapai objektif lain yang dilihat menggugat kekebalan Israel sebagai Pengganas Hipokrit Dunia.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain-lain Cerita di OH BELOG!