Akhbar Tempatan

Madah Negarawan

Madah Negarawan

Popular Posts

Teruskan Membantah!

Assalamualaikum dan salam perpaduan...

Minggu ini media massa termasuklah penulisan blog-blog banyak berkisar mengenai kalimah ALLAH yang dibenarkan untuk digunapakai oleh agama Kristian dalam penulisan akhbar mingguannya, Katholik Herald. Aku yakin selepas kemenangan mereka di Mahkamah Tinggi tempoh hari kalimah suci ini akan digunakan dengan meluas dalam agama Kristian. Apa semua ni??

Yang peliknya ada pula Ahli Parlimen Pas yang menyokong dan sangat, sangat, sangat bersetuju dengan perkara ini. Ni Islam apa ni? Nak gadai maruah agama sendiri ke? Seperti yang sahabat saya katakan dalam blognya ks30069.blogspot.com, "mana Mursyidul Am Pas?, mana Presiden Pas? mana segala macam Tok Guru dalam Pas?" senyap sunyi je tanpa sebarang komen. Marah tidak, bantah pun tidak, tiada respon. DAP yang kiasu sudah tentu tersenyum sinis dan bertepuk tangan...

Sebagai orang Islam, kita ada sensitiviti yang kuat mengenai agama. Jadi pada pendapat aku kita patut meluahkan rasa tidak puas hati itu. Bantah, bangkit, bersuaralah. Kepada para pemimpin, usahalah dengan apa cara sekalipun untuk memelihara kesucian agama Islam.

Dalam fikiran aku, kenapa mereka nak sangat guna kalimah ALLAH?? ALLAH itu tuhan umat manusia sejagat secara amnya dan umat Islam khasnya. Memang benar ALLAH itu patut disembah oleh semua manusia kerana Dialah pencipta kita. TETAPI aku menentang keras kalau kalimah ALLAH digunakan untuk merujuk kepada Tuhan agama lain. Mana kewajarannya?
.
Masyarakat yang pelbagai agama mempunyai kepercayaan dan iman mengikut agama masing-masing, Tuhan yang mereka sembah juga berlainan. Jadi mengapa harus menamakan Tuhan mereka sebagai ALLAH? Kalau nak sembah ALLAH, carilah kebenaran dalam Islam, bukan cara memutarbelit dan menggunakan perundangan sivil.
.
Mana golongan yang dikatakan memperjuangkan agama? Mana golongan yang mahu membangun bersama Islam? tampillah ke hadapan....ini bukan masa berpolitik lagi, jangan kerana kita terlalu asyik berpolitik, orang lain mengambil kesempatan memulakan agenda yang lebih hebat dan menyerang kita dari belakang...mahukah maruah kita tergadai, Islam hanya pada nama...
.
Bangkitlah Melayu, bangkitlah Islam...
.
Mereka sedang cuba mencabul agama kita, dominasi kita...
.
Bak kata Dr. Ridhuan Tee Abdullah, "Kita akan kalah kalau terus mengalah"...
.
Aku setuju sangat-sangat statement tu...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain-lain Cerita di OH BELOG!